بچه های مدرسه شهید باهنر بندر لنگه

دانایی.توانایی.سازندگی

بچه های مدرسه شهید باهنر بندر لنگه

دانایی.توانایی.سازندگی

سنجش نو آموزان اول ابتدایی

سنجش نوآموزان از اول تیر آغاز می شود
 


سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مدارک لازم برای مراجعه به پایگاه طرح سنجش شامل شناسنامه نوآموز، کارت واکسیناسیون و معرفی‌نامه از مدرسه محل ثبت‌نام دانش‌آموز است.
بر اساس این گزارش مراحل ارزیابی نوآموز شامل مراجعه نوآموز به مدرسه محل ثبت‌نام و دریافت معرفی‌نامه برای پایگاه سنجش، مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش و دریافت شناسنامه سلامت، مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی_درمانی (خانه بهداشت) و انجام ارزیابی‌های غربالگری و معاینات بالینی، تکمیل بخش مربوط به معاینات بالینی در شناسنامه سلامت، ممهور کردن شناسنامه به مهر پزشک، مراجعه مجدد به پایگاه اولیه طرح سنجش با دردست داشتن کارت ایمن‌سازی، انجام ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، رفتاری و آمادگی تحصیلی، تکمیل بخش‌های مربوط توسط آزماینده‌ها، ارائه شناسنامه سلامت به منشی پایگاه برای ممهور شدن به مهر پایگاه، زدن برچسب، تکمیل برگه رایانه‌ای و مراجعه مجدد به مدرسه محل ثبت‌نام، ارائه شناسنامه سلامت برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی است.
بنا بر این گزارش به خانواده‌ها توصیه می‌شود که نسبت به عدم خستگی و گرسنگی کودک خود اطمینان حاصل کنند زیرا خستگی و گرسنگی از جمله عواملی هستند که بر عملکرد کودک تأثیر نامطلوب دارند.
در صورتی که کودک به بیماری مبتلا شود، ضمن هماهنگی با مسئول پایگاه باید تاریخ ارزیابی به زمان دیگر موکول شود.
بر اساس این گزارش، خانواده‌ها از به کار بردن کلماتی نظیر آزمون، تست و غیره خودداری کنند زیرا این کلمات دارای بار منفی بوده و باعث ایجاد اضطراب و نگرانی و در نتیجه کاهش سطح عملکرد کودک می‌شود.
مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به خبرنگار اجتماعی فارس گفت: خانواده‌ کلاس اولی‌ها می‌توانند به مدرسه محل ثبت‌نام دانش‌آموز مراجعه کنند تا توسط مدرسه به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش معرفی شوند.
وی ادامه داد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا شهریور ادامه دارد.
چاپ این صفحه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد